
wg. Google: polski blog o AdWords
W poprzednim poście pokazaliśmy, jak za pomocą usługi Google Analytics można poznać zachowania użytkowników telefonów komórkowych w Waszych witrynach oraz zoptymalizować kampanie AdWords. Dziś podpowiemy Wam, jak organizować kampanie, tak aby dotrzeć do odpowiednich użytkowników komórek.
Z jakich urządzeń korzystają użytkownicy?
Zadbajcie o to, aby Wasze reklamy były wyświetlane tylko odpowiednim odbiorcom. Jeśli na przykład sprzedajecie akcesoria do telefonów iPhone, prawdopodobnie nie ma sensu wyświetlać jej właścicielom urządzeń Android. Dzięki zaawansowanym opcjom kierowania reklam na urządzenia przenośne możecie mieć pewność, że w opisanym przykładzie reklama zostanie wyświetlona wyłącznie użytkownikom telefonów iPhone. Możecie nawet ustawić kierowanie reklam na określonych operatorów komórkowych.
Skąd pochodzą użytkownicy?
W programie Google Analytics możecie sprawdzić, skąd przychodzi większość użytkowników Waszych witryn i z jakich typów urządzeń uzyskują oni do nich dostęp. Jeżeli okaże się, na przykład, że dużo wizyt jest inicjowanych w okolicach siedzib Waszych firm, możecie dodać jej adres lub numer telefonu do reklam wyświetlanych na urządzeniach przenośnych wyposażonych w przeglądarki internetowe z pełną funkcjonalnością. Zwiększy to wartość Waszych reklam, a potencjalnym klientom ułatwi kontakt, umożliwiając im nawiązanie połączenia z firmą przez kliknięcie numeru telefonu bezpośrednio w reklamie.
Mamy nadzieję, że nasze wskazówki pomogą Wam dotrzeć do odpowiednich odbiorców. Zapraszamy za tydzień!
Napisane przez Kuba Gruber, AdWords Account Associate